TABUNG SYILING

Sunday, September 1, 2013

PlayStation 2, RIP


"Adik duit raya along ada RM150,korang punya ada berapa? cukup tak nak beli mende ni?"


Tarikh tak ingat tapi yang pasti tahun 2005,

gua dengan adik-adik berjaya kumpul duit raya memasing, dalam rm600 masa tu harga ps2,
masa tu kazen-kazen semua dah ada ps2 gua sorang je yang lambat, tapi takpe asalkan dah beli,
kazen-kazen gua ah yang dok bako line soh beli, game 1st gua main SRS(Street Racing Syndicate)
such a great game, masa tu tengok graphic ps2 pun dah tercengang tahap gaban, masa tu tak kenal lag RPG, and mak gua pun sekat gua dengan adik beradik dari main lama-lama, lepas main 2jam off, imagine main dengan 4orang adik beradik lepas tu main 2jam je, jadi purata sorang dapat main sehari cuma 30minit, tapi sebagai anak yang taat MASA TU, gua turutkan,
kawan-kawan masa tu sibuk lepak cc main counter dota, gua dok rumah main yakuza,the warrior,BLACK, yang pada gua pengalaman main dengan console feeling dia lagi ummph, no wonder lah smpai skrg gua noob kalau main pc,
masa gua kenal RPG, gua dah start gian main game,gua main final fantasy,okami, and yang paling gua tak boleh lupa Shin megami tensei Persona4,Persona4 pada gua dia ada sentimental value dia sendiri between character dengan diri kita sendiri,ending dia gua nangis kod, parent gua tido gua bantai main game smpai 4pagi, kenapa 4pagi? sbb jam loceng mak gua bumyi pukul 4.30, haha!
tahun lepas gua beli ps3 lepas gua kumpul duit job gua 3bulan,graphic mmg banyk beza, game pun dah tak boleh beli pirate macam dulu, but then playstation2 always something yang aku rasa ada sentimental value dia sendiri,


Kalau PS2 tu makwe, gua nak pesan kat dia, dia dah bnyk tingal kan memory manis ke gua tak kira time gua terbang tinggi even jatuh gedebuk ke tanah sekali pun, setiap kali gua dengan Playstation2, gua lupa pasal dunia realiti, dan kalau Musik itu dadah, gaming tu kafein pada diri gua.

Such a great time,
Great game to play with,
An awesome childhood memory,
Rest in peace.





No comments: