TABUNG SYILING

Sunday, May 5, 2013

Badang hutan batu part 1

"AKU NAK BLA DARI BANDAR PUKIMAK GILA BABI NI!!!!"
9.34PM 3/9/12, parking lot pasar seni JB.

ipin jerit macam nak mampus dekat atas parking lot pasar seni jb sambil mabuk-mabuk, 
"hoi! kau buat apa budak? nak mampus jerit2 atas parking lot malam-malam?" jerit pak guard lalu pak guard pun kejar ipin, 

ipin pun cabut dari level tiga
level dua
level satu,berbekal kan pengalaman dia jadi pakour masa form4 dia pun terus lompat turun mendarat dekat bahagian belakang pasar seni dan pak guard masih lagi kejar, back ground musik masa babak kejar mengejar tu lagu gundah by hujan, 
gua  tengah fefeeling adegan kami the movie masa abu kene kejar tu, 
lari punya lari, ipin sampai jalan dhoby, dia lari lagi walaupun pak guard tak kejar dalam hati ipin cuma mahu lari, 
lari dari rasa rabak dalam hati, lari dari poket yang kosong, lari dari semua benda, sampai ipin tak sedar dia dah lintas jalan, dia dah ada dekat papan tanda daulat tuanku yang berlubang, 
dekat belakang papan tanda daulat tuanku tu ada tempat kosong yang biasa nya budak-budak jb lepak situ sambil layan panorama selat johor yang super kotor yang gua sendiri tak tahu mende yang best nya kat situ, 
ipin lepak situ sambil meneguk baki alcohol, habis je air tu dia campak botol alcohol tadi jauh-jauh ke laut, 
ipin tak perasan dihujung penjuru sana ada sorang makwe, 
rambut merah gaya hayley, bertshirt rolling stone kaler biru, jeans skiny lusuh beli bundle depan city square, berkasut vans half cab colour brown, 
makwe tu sedang nangis-nangis, ipin cuba menghampiri, DUSH! makwe vans tadi terus terjun kelaut tapi tangkas tangan ipin capai tangan dia, 
"awak, kenapa nak terjun ni? dah nak mampus sgt? berat ni, naik balik please!" ipin 
"biar kan aku mampus, aku tak nak hidup dah my life was terible, lepas kan aku lah bodoh!" makwe vans, 
ali kuat kan kederat, dia tarik balik makwe vans tadi naik atas, sampai atas dua-dua tercungap-cungap macam nak mampus, 
makwe vans masih berdiam, 
"kau dah kenapa tak sayang nyawa, kau pikir mak kau beranak kan kau untuk kau terjun selat tebrau ni ke?" ipin, 
"mak dah mati" makwe vans, 
"habis kau tak sayang nyawa? dari mana kau ni?" ipin, 
"bakar batu" makwe vans,
"kenapa kau nak terjun tadi?" ipin, 
"buat apa kau nak tahu?" makwe vans
makwe vans nyala kan rokok u2 disedut nya nikotin tu dalam-dalam, dia hembus asap kepul-kepul naik ke atmosfera lalu hilang, sambil hulur kotak u2 ke ipin, ipin ambil sebatang, 
"mak aku meninggal minggu lepas, semalam aku kene buang kerja dan petang tadi bapak aku sangap, cuba rogol aku ah sial hidup ni" makwe vans, 
ipin baring atas lantai batu kasar sambil menghembus nikotin, "hidup ni wei, kalau tak sial tu bukan hidup" 
"hidup kau pun sial ke?" makwe vans
"tunang aku kantoi main romen dengan adik angkat dia dekat rumah aku, kimak kan?" 
"seriously?? she such a bitch lah macam tu,so kau mabuk2 ni sebab frust menongeng lah ni?" 
"ah perempuan murah, rugi tak jamah dia before this"ipin, 
"you're such a niceeeeee man, by the way nama?" makwe vans 
"Mohamad arrifin bin haji khamis,you can call me ipin, kau?" 
"call me Mun" sambil mun tersenyum manis, 
damn lawa sial minah ni senyum, muka dah macam hayley, bisik hati ipin,
"Mun kau tahu tak bunuh diri tu haram, tak masuk syurga," ipin 
"ipin, kau tahu tak minum arak tu berdosa besar, kalau malaysia ni ada hudud kau kena sebat 40 kali" 
ipin senyap berasa terpukul, damn power jugak ilmu agama minah ni, ali tengok jam dah pukul sebelas malam, 
"mun dah lewat ni, kau taknak balik rumah?" 
"balik rumah??? kau nak suruh aku jadi supper lelaki nafsu kuda tu ke?" 
"oh lupa, habis nak tidur mana ni? by the way bapak kau.......................... dah" 
"dah apa?"
"dah........... ehem kau?" 
mun tumbuk perut ipin, 
"kimak! tak sempat gila, dia tarik2 baju aku, aku sepak telo dia jerit dia bergolek pastu aku terus chaow" 
HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA, ipin ketawa macam setan , ipin senyap, mun senyap, lepas tu ipin bersuara, 
"mun jum kita pergi jauh, jauh dari masaalah, jauh dari semua celaka ni,jauh sgt sampai tak ada orang kenal" 
mun baring sebelah ipin sambil tengok bintang di langit bandar yang tak berapa nak terang tu, tangan mun pegang tangan ipin, 
"i think you're a nice guy, jom COUPLE?" 


BERSAMBUNG 

1 comment:

Iyka. said...

Cepat tulis sambungannya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!