TABUNG SYILING

Monday, November 21, 2011

Lensa itu luahan rasa,

maaf kalau entry kali ni tak mcm kebiasaan nya, yang pendek-pendek, puisi2 luahan rasa kolot, kali ni biar aku kongsi pendapat aku si budak baru dalam dunia gambar,

photographi? apa tu photographi? pada aku, photographi merupakan kuasa yang bukan semua orang mampu miliki, bukan setakat, "nah, kau ada camera besar,gambar kau mesti lawa," anda silap, kuasa yang aku maksud kan, kuasa memberhentikan masa, kuasa mengambar nilai2 yang kita boleh kenang, kita boleh ingat malahan kita boleh mengalirkan airmata kerananya, dan untuk menjadi seorang jurugambar yang betul2 ade soul dalam gambar yang ditangkapnya bukan mudah, gambar yang menarik perlu ada cerita didalam nye, bukan setakat sedap mata memandang, sebenarnya banyak lagi yang kita perlu belajar untuk betul2 pro dalam photographi, bukan setakat mintak duit mak ayah, dapat camera besa, bawak kehulu-kehilir, mengejar perhatian awek2, heyy, it is bullshit tahu? memalukan,


bercakap mengenai mentor, aku meletakkan saiful nang antara orang nombor satu yang aku kagumi, and antara orang yang dekat dengan aku, farid doze dan GG photo, actually GG dan Farid pernah mengajar aku, dan GG yang menyebab kan aku jatuh CINTA dengan potret photographi,  mungkin konsep gambar aku dipengaruhi mereka-mereka yang diatas ini suatu hari nanti? nah, masih banyak lagi perlu aku belajar dan kejar untuk mencapai tahap gambar seperti mereka, insyallah.
perlu diingat didalam arena photographi, the more we learn, the less we know, sebab bidang ni terlalu luas,


target dan cita-cita? i just have the passion througt this, and i will follow my inner heart to chase my dream to become  pro photographer one day.and i will continue capture all the important moment that will remain in others memory,and bring them a happy memory until the end of time.

Artwork pertama sejak aku kenal cs5

hemm, aku tak snap gamba ni, buat editing jee. :)

renica, ni rasa nya gambar pertama yang aku snap. ;)

outing pertama

bieber! snap pakai camera phone, xD

p/s:ops! i,m the newbie. 

No comments: