TABUNG SYILING

Sunday, June 5, 2011

NARUTO-the great inspiration(versi unpluged)


ok, actually, setiap org pernah jatuh dalam hidup dia, dan setiap yang jatuh tu ade yang memberikan inspirasi mereka untuk mereka bangun balik, teruskan hidup mcm biasa, dan terus melangkah kedepan, sebelum aku lebih jauh, aku nak bg tahu yang entry ni sebenarnye bukan entry aku pon, entry seorang kawan yang pernah jadik musuh aku kod dulu, HAHA, just kami mempunyai motivator yang yg sama, NARUTO.  so aku mintak lah izin die untuk buat entry yang sama, tapi dalam versi yang berbeza, :)

btw, tengs a lot pada mashashi kishimoto, founder of naruto, and such a inspiration people. :)

actually, aku bnyk baca manga, dari sekola rendah smpai skunk, aku,anime, manga mmg satu bnde yang sinonim, dan bg aku, takde salah nya untuk seorang yang dewasa baca semua nih, sbb mangga bnyk aja kita, tentang apa itu nilai dalam persahabatan, kesetiaan kepada negara, apa itu cinta, apa itu kekeluargaan, dan bnyk kod nilai yang kalau aku nak cakap mmg tak habis.

dan aku tak heran kenapa tun doktor mahathir pena buat "dasar pandang ke timur" mase tahun 1984" dulu, semua atas atitude positif org jepun semua. :)

dan, suka untuk aku senarai kan quote dalam manga/naruto yang memberikan impak yang agak besa jugak lah dalam hidup aku sepanjang aku membesar. :)

"kesakitan yang utama adalah kesunyian, dan kesakitan tu sukar untuk ditangung, dan atas sbb tu, aku faham penderitaan kau, tapi aku dah ada orang2 yang aMAT penting dalam hidup aku, dan aku tak kan biarkan kau mencederakan mereka, walau pun aku terpaksa membunuh kau, aku SANGGUP!" 
-UZUMAKI NARUTO-

"aku tak kan biarkan komrad aku mati bersedirian, aku akn melindungi mereka dgn nyawa aku sendiri, PERCAYALAH!
-HATAKE KAKASHI-

"dalam dunia ninja, sape yang melangar arahan atau meningalkan misi adalah sampah, TAPI, org yang meningalkan rakan sendiri adalah SAMPAH DALAM SEGALA SAMPAH. "
-HATAKE KAKASHI,UCHIHA UBITO-

"cara terbaik untuk melarikan diri dari realiti adalah tersenyum, walaupun kadangkala, senyuman itu adalah palsu. :) "
-SAI-

"menjadi gila, kadangkala membuat seorang lelaki lebih kuat, tapi tak bermakna lelaki sejati tidak perlu mengejar KEBAHAGIAAN. "
-JIRAIYA-

"apa yang paling penting sebagai seorang shinobi, bukan sebanyak mana teknik yang yang dikuasai, tapi yang paling penting sekali, adalah semangat yang tidak mudah BERPUTUS ASA. "
-JIRAIYA-

"mcm mana kita hidup atau mati itu dan bagaimana cara kita menamatkan riwayat hidup kita, itu tak penting, tapi INGAT, untuk terus melindungi orang yang beharga dalam hidup kita
-SARUTOBI(SANDAIME HOKAGE)-

"perang ini adalah untuk melindungi dia(naruto),dulu  aku adelah musuh dia, dulu dia menagis kerana aku menyakiti dia,dan dia masih memangil aku sahabat dia,  dalam NI  kita tidak ade sebarang musuh, kita menderita kerana KATSUKI! 
tidak ada batu, tak ade daun, tak ada kabus, tak ada awan, yang ada hanyalah SHINOBI!
-GAARA-

"rumah yang sebenar apabila kita tingal disitu dan ada org yang memerlukan kita, dan mengangap kita penting dalam hidup mereka, bukan org yang hanya memerlukan kita untuk objektif tertentu. " 
-UZUMAKI NARUTO-


diz entry kredit to :

dalam entry nye : NARUTO-my great inspirator. 

dan entry original dalam bahasa ingeris nya, klik sini.


p/s: tengs a lot kidd. we share the same motivator. :) 

1 comment:

KIDD FALLEN said...

whoaa ouhh. thanks whey ! tak expect pun kau kreditkan entry aku skali. haha again, thanks :)