TABUNG SYILING

Sunday, June 19, 2011

ABAH, fiq nak cakap something nih.

abah masih ingat lagi, 
aku suka lari-lari, 
kau bagaikan tak perduli,
ku biar kau patah hati, 
abah masih tidak lupa,
tengking jerit sama-sama, 
makan tak mahu semeja, 
sahabat lebih bermakna.

BIAR by FYNN JAMAL

entry ni dedicate to abah aku, bersempena dgn birthday die pada hari ni, dan jugak merangkap hari bapa, seriously, aku rasa, akulah anak paling tidak sempurna yang penah ade kat dalam dunia, sbb?

  • aku tak pena cakap aku sayang abah aku dpn die
  • aku tak pena bg ape2 kat befday die, befday mak aku ade lah
  • aku selalu kuang aja ngn die
  • aku selalu ingkar arahan dia
  • aku selalu menganjing dgn die
  • aku tak penah jaga hati dia, 
dan mcm2 lagi perkara kuang aja yang pena aku buat, yes aku mengaku, yang aku nak cakap yang aku sayang abah aku dpn die,aku tak boleh nak cakap yang aku sayang kan die,(ego kod, mcm dia)dan penah sekali, dalam taun lepas, fer the 1st time dari aku tadika,mase tu aku dalam kereta, abah anta aku pegi keje, then sebelum keluar kereta, aku salam and kucup pipi die, for the 1st time siot! (kalau ngn mak aku mmg hari2 lah kan) dan lepas tu, siyes rase kekok gile, takut je ape2 jadik ke kan.. alhamdullilah, tak de ape yang jadik,  tapi ntah lahh, mungkin perangai kami adik beradik mmg ikot abah, ego tggi gilaaa, haha

seriously, abah seorang yang sgt2 cool dan jenis yang suke pendam, die tak penah cakap yang die sayang anak2 dia, tapi, ibu selalu bg tao aku, yang bila kami tidur, abah selalu usap rambut kami, dan cakap yang dia sayang kan kami.

"seriously, you cool dad!" 

abah lelaki sejati.

abah selalu kutuk peserta2  realiti tv, nak2 yang lelaki, sbb dia kata, ntah pape jee,bila tersingkir,  jantan pon nak nanges smpai mcm tu sekali, HAHA, betul jugak aku pikir, tak malu kod, laki2 nangis gila gaban dpn tb, 
alahh, abah tu, sume program tv pada die, itu tak kene, ini tak kene, yang best BOLA jee, haha

abah setia pada cinta nya.

bukan nak bukak pekung didada, tapi, nak cerita lah kan, dulu, mase abah nak kawen ngn ibu, perkahwinan mereka ditentang keras keluarga abah, disebabkan,  status keturunan, huh, abah dtg dari keluarga "syed" dan mak aku org biasa2 jee, so, ntah lahh, aku pun tak faham, apa ade dgn keturunan, smpai dieorg menentang perkahwinan ibu dan abah, seriously, dari kecik aku mmg tak kenal pakcik2 aku belah abah, sbb sejak abah kawen ngn ibu, mereka tak pernah jumpe abah, even bertanya khabar abah smpai skunk, aku rasa kalau aku jumpe pakcik2 and cazen2 syed aku pon, aku mmg tak kan kenal punye, sbb mmg tak pernah jumpe, bila difikir2 balik, atas kekuatan cinta mereka lah, wujud aku ngn adek2 gonjeng yang lain, HAHA, 

abah kuat mcm THOR,

even abah tak de pelajaran tggi2, tapi die tetap bekeje kuat, membanting tulang empat kerat beliau, untuk menyara kami adik beradik, masa die tak de kereta dulu, die jalan kaki je kod pegy keje, dalam setengah jam jalan kaki, baru lah die akan jumpe bastop, tempat bas kilang amek pekerje tiap2 hari, aku igt lagi, time tu aku stil sekolah rendah, dan alhamdulillah, berkat usaha beliau, akhir nye die moto, untuk die g keje, then tak lama pas tuh beli kereta, event proton, tapi at least die bekerja kuat, dan satu demi satu pencapaian die dapat dalam hidup dia,

abah die kelaka dohh, mcm jozan, HAHA

satu tentang abah kan, die selalu melawak, die bukan terer sgt speaking, tapi salu ajak aku bahas bahasa ingeris, siyes,bile die cakap berterabur gile2 , sampai kadang2 sakit perut aku berdekak, haha, mmg die saje melawak tu, aku tao.

abah mcm superman, my protector.

aku igt lagi, mase aku sekola rendah,dajah 2,  aku salu kene buli dgn adik2 beradik demon nih, dieorg salu buli aku dalam bas, amek jajan aku, ketuk2 pale aku, last2 aku dah tak tahan, aku repot aa kat abah aku, ape lagi, abah aku g laa jumpe budak2 gonjeng tuh, die pegi tengking lah budak yang buli aku tu, haha, lepas tu, tao takod dieorg, tak de dah kacau aku,

abah rajin ouhh.

event balik keje, time penat2 tu, kalau die tngok ibu mcm letih, die akan tlg ibu buat kerja rumah, basuh baju, dan time die cuty, mmg ibu rilex je lahh, semua keje die buat, termasuk masak untuk lunch, (abah pandai msk) aku pon tak tao mane ntah die belaja, tapi abah kuat berleter ouh! same mcm ibu, hehehe,



ni lah segelintir kawan2 fesbuk aku yang mmg super cool punye anak, wish father day dekat status die, seriously, you guys was osem!






aku suke yag ni! 

korunk, ayah kita sume osem kan?? mereka lah superman, green lanttern,thor dan ayah kita lah superhero kita, event kadang2 die selalu garang ngn kita, marah2 kita, tapi tak bermakna die tak sayang kan kita, kadang2 die marah tu, untuk kebaikan kita jugak, apakata lepas ni, kita try berubah untuk menjadi anak yang lebih baik, try untuk jaga hati dia, insyaalah, aku jugak akan try bnda yang sama..

"abah, happy birthday, dan selamat hari bapa, fiq sayang abah sangat2, fiq tak bole bayangkan hidup fiq tanpa abah, even kadang2 fiq nmpak mcm buat dunk jee ape abah cakap sume, fiq bukan tak denga, tapi fiq tan nak tunjuk jee, mcm apa yang abah cakap lahh, lelaki mana boleh nak tunjuk sgt perasaan dia kan? ur are my hero dad! i mean it! "

gamba ni sentiasa inspire aku, credit to: kukubesi

2 comments:

cucu umie said...

walopon mereka garang diluaran tapi hati mereka still ad taman...sygilah mereka slgi nereka ad di bumi ni.. kasihi mereka semampu mungkin..

Anem arnamee said...

anak yg baik:)