TABUNG SYILING

Monday, May 16, 2011

cikgu! ur are the coolest human being,

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

GURU OH GURU by OSMAN AWANG


ok, firstly, entry ni aku tujukan pada cikgu2  yang pena aja aku dekat smk taman putri 05-09, dan also dedicate to pakcik google dan makcik youtube sbb mereka adalah cg selepas aku  habis sekola, cik google aja aku mcm2 yg aku tak tao, makcik youtube pulak  aja aku tutorial mcm mana nak guna adobe photoshop, yeah, mereka sgt berbakti kod, HAHA,


hmm.. ok, aku tao, aku merupakan budak paling nakal,dajal dan mcm2 lagi perangai buruk dekat sekola aku dulu,even aku mcm tu, aku sentiasa igt kod ape cikgu2 aku pesan dulu masa dekat sekola, "fiq kamu akan menyesal dikemudian hari kalau terus je main2 dalam kelas mcm ni" HAHA, kiteorg igt ayat tu smpai bila2, sbb mmg aku kuat main kod dekat kelas dulu, tu belum termasuk makan jeruk belakang studio LK, tido mase kelas TK,(sbb, mase kelas TK dulu waktu nye lepas PJ, so mmg penat lah kan),borak kedai kopi dalam makmal fizik, dan cuba mencari beriban alasan untuk memonteng kelas add math. that me, HAHA, teruk gila en?

tapi aku rasa cg2 kami tetap tidak berputus asa kod dalam usaha menjadikkan kami  mahkluk yang berguna, even dah bnyk kali sakit kan hati  mereka, tak putus2 nasihatkan kami, bg kami ilmu dengan seiklas hati mereka, even aku ni tak lah sebaik mana sekarang, tapi aku rase cikgu2 aku dah berjaya create budak yang menjadi diri sendiiri dan sentiasa positif  dalam apa yang dia buat, dan seorang yg aku rasa agak berilmu jugaklah, disebab kan cikgu2 yang cool gila tuh, hmm, aku rindu nak sambut hari guru dengan mereka!! huwaa!! sekali lagi aku nak cakap,

TERIMA KASIH CIKGU! 
DAN SELAMAT HARI GURU. 


hope anda terus menjadi manusia yg tidak lagi membakar diri dan berkorban demi pelajar, tapi terus bersama kami terbang bersama, dan mengecapi kejayaan bersama. :)







p/s:sory lama tak update!! bz gila kod.. :(

No comments: