TABUNG SYILING

Saturday, March 5, 2011

saya seorang NOBITA


hey2!! you2!! heyy korunk.. lame seyyh aku x update blog sesakai nih... sampai cik coolblog pon dah merindui.... die ckp tiap2 malam die nanges selame 5 hari ni..sbb tak nmpak aku kat blog,twitter n fesbuk... adekeh patot die igt aku ni... mati mengejut ter-cekik pearl COOLBLOG?? haihh.. x patot btol lah cik coolblog nih! wa idop lg lah. cume........... aku dmm terok beb 5 hari nih... trok gile..nak bangon pon tak larat.... lg pon lappy aku rosakk....  overheat...haihh... ni sala si jack la nih! maen counter strike ngn zul dr siang smpai malam ari tuh! grr.... (ceh.. nak sala kan org lain plak en?siott jee)
dan sepanjang hari aku dmm... ade lg 2 bnde buruk jadik dekat aku, 1st.kan aku da ckp lappy aku rosak.. kne 150 beb! haihh.. dan mase hari ke-2 aku dmm... xbox aku plak overheat jugak..heyy!! what the eff??
sume madang nak rosak.... siyez aku jage bnde tu elok gile.. dan mmg sepanjang 5 hari ni jugak laa..aku baring sengsorang dalam bilik..memikir kan yg aku ni seorang nobita yg x de doremon... dah dmm.. brg2 penting dalam hidop pulak bole rosak sane sini.... tapi  at last.... aku dapat belaja 3 bende dalam ape yg jadik ni...



  1. ALLAH kalau die nak amek sesuatu tu... even bertaun2 kite usaha nak dp kan bnde tuh, tapi kalau die nak amek..hah.. sekejap je.. bnde tu die bole amek.. sbb bnde rezeki yg kite dapat tu dari die jugak kan? (tu lah! selalu sangat tgl solat!):(
  2. try lah bersyukur dgn ape yg kite ade, sbb nasib kite ni kire baik lah dari sesetengah org kat lua tuh, yg nak makan pon x de duet.. even kne dmm sekali sekala... saba jee laa.. jgn lah nak maki2 bagai...
  3. think positif, even ape yg jadik kat kite, always think positif... kalau kite pikir negatif jee.. lg lah x gune en? lg laaa buat kite rase nak melalak jeee..btol x?
hah... berikut ade lah moral of the story aku sepanjang 5 hari ni... soo, aku still rase yg aku ni nobita si budak malang..HAHA, haihh..mungkin ade hikmah kan dalam sume kekusutan nih en? :)

p/s: aku still tak larat sebena nye nak menaip... n aku harap menjelang mggu dpn aku da boleh update blg mcm biase.. kawan2 doe kan aku ea? ;)

1 comment:

farzana ariffin said...

wohoiiii. statement baik punyeeee~~~
hahaha. gua doa kn lu brok ;DD