TABUNG SYILING

Thursday, February 3, 2011

KAWAN

KAWAN??ape ade d,sebalik perkataan tu?? kawan lepak,kawan jamming,  kawan sekuliah, kawan serempit, kawan sekelas, kawan sepermainan, kawan fesbuk, kawan YM, kawan tweeter,kawan susah, kawan senang,.mcm2 siakk..dan perkataan ni mmg penting dalam hidop kite sbg seorang remaja... dan hidop kite mmg mcm palat bile mereka tak de.... segala gelak ketawa yg d,ukir mmg d,sebab kan mereka ni... dan kerana perkataan tu jugak lah... fesbuk bole buad duit..sampai si mark tu kaye giler skrg ni....   even..mmg hakikat nye lah... cple merupa kan bnde kedua terpenting selepas kawan... love will end... n frienship never end... may be.. will forgotten.. dan bile jmpe balik...'woi kao!' die tetap akan jadik kawan kite.. MELAINKAN.... buda tu mmg siyal,gampunk..dan berbagai lagi perkataan carut yg ade pade diri die....haaa... 2 kes terpencil..d,mane die ta layak d,pangil kawan oleh sesiapa pon...

aku?? yeah..kawan adelah sebahagian dr hidop aku.. dgn kawan aku menagis, dgn kawan aku b,dekak, dgn kawan aku kongsi sume nye....dr bnde kecik..sampai sebesar mungkin... dan itulah dunia aku..dan aku prcaya..itu lah dunia kita semua...kalo kite baru jmpe kawan tu..kite bole ketawa same dgn die...kalo kite ade kawan yg baik gile sampai mandi same2..kite bole menagis bagai dgn die,,dan masing2 ade fungsi die... dan... DONT JUDGE A BOOK BY ITZ COVER. DAN sumpah! aku fuc*! org yg sedemikian... salah sikit, tak bertego sape..kne kutok sikit.. tulis status caci maki dalam fesbuk..wei..amende ni?? matured sikit bole?
when a raining day.. 
a false fren will gif u his umbrealla(mcm sala je aku eja ni)
and a true fren will say...
'bitch! run! run!! 


dan mmg tu hakikat nye..kawan sebenar..akan ckp jee.ape yg tak kene dgn diri kite..
even molot die mcm longkang... kutok kite itu dan ini... tapi kawan yg sebenar..akan mengutok kekurangan kite.. dan die mmg nak kite cube perbaiki kekurangan tu tanpa die sedari.. dan aku sendiri... bnyk ubah diri aku..daripada kutukan kawan2 aku..jgn la amek terlalu negatif pasal sume2 tuh...just take it positif n try ubah..2 sume tok kebaikan diri kite jugak kan? kawan lah yg tahan kite bile jatoh bergolek2..kawan lah yg hulur kan tangan bile kite tersungkor, kawan lah yg dok cover kite kalo kite balik rumah lambat..die  akan ckp kite g umah die..buad stdy group...dgn kawan kite nakal,kawan lah manusie yg bole trime kite melalui hati, even kite x terasa penting nye die dalam hidop kite bile die ade kat sebelah kite ketawa2 bagai... tapi bile die x de..kite lah yg menangis terok2 bile ingat die time malam2.....aku pn x de lah nak tnjok aku menghargai kawan2 aku dgn berlagak baik jee dpn die bagai.bg duet sume2 tuh... tapi aku try pertahan kan persahabatan aku aku pernah ade..2 je lah care paling baik dan kuat untok menghargai sebuah persahabatan...

dah! aku pon dah tak tao nak ckp ape.. tapi.. hidop ni mmg akan mcm CELAKA kalo aku x de kawan2 d,bawah ni


FAQAR,ZUL,EZZAH,
ZARINA,ERSYA,SARAH,RENICA,MALI,
JUN,ANIZ,AIDIL,AZRI,YUS,RAIS
CAPIK,POEN,ATIKA,DAYAH,ATIRAH
PAH,THIAGU,LAI SOON,AMOI,YAZ,KIENA,BASYA,

A VERY SPECIAL THZ TO BUDAK2 ATAZ NI..KERANA BUAD HIDOP AKU.RASE BEST MCM MAKAN TOBLERON..HAHA''



No comments: